Saturday, March 13, 2010

PERSOALAN

lama rasanya x luahkan cerita kat cne
lama rasenye xluahkan apa yg dirasa dihati ini
terbuku semuanya sehingga melukakan diri sendiri
namun apakan daya segalanya bagaiakan tiada henti

wah bersastera plak
mmg sgt busy lately ne dgn kelas
dgn latihan tarian
dengan segala bermcm masalah yg bertmbun

beberapa hari ni sgt DOWN tahap dewa
aku sendiri xtau nak luahkan mcm mana
xtau nak ckp kat siapa
xtau nak lepaskan mcm mana
hanya kata2 yg memberi maksud yg tersirat saja aku lepaskan
mereka2 yg faham e2 mmg faham
yg xfaham mmg tanya mcm2
semenjak dua ne
teringat plak zaman2 sekolah rendah mase kat
SK PADANG TEMBAK 1
sekolah yg seglanya aku beljar tentang hdp
walaupun mase e2 umur aku hanya setahun jagung namun aku sgt faham dengan keadaan sekeliling
mase tu jugak wujud perasaan syg dan segalanya
walaupun ada yg x sedar
mmg sengaja aku sembunyikan xnk tmbul apa2 masalah
namun kalo dh lama sgt smp pun xguna jugaka
last2 aku sendiri yg menyiksa diri

hidup aku semakin membesar
segalanya berubah
banyak benda baru yg mendatang
ada yg kata hdp dh dewase ni semuanya seronok dapat apa yg d mahukan
tap aku rase masa kanak2 adalah suasana yg sgt2 menyeronokkan
kalolah aku sedar bahawa masa kanak2 aku itu adalah masa yang sgt sesuai masa yg sgt seronok
aku xnk sia2kan mcm tu je
tap inilah yg dinamakan hdp
kne berwaspada dan siap sedia dengan apa yg berlaku

sekarang aku berada di universiti
jauh daripada keluarga
jauh dpd rakan2
jauh dpd mereka2 yg di sayangi

apakah aku lakukan sesuatu yg di harapkan??
berjayakah aku selama beberapa bulan di sini??
apakah yg dah aku buat selama berada disini??

kdg2 aku sendiri masih mencari jawapan untuk semua dan beberapa persoalan yg aku sendiri xmampu nak jwb
terdayakah aku lakukan semua ini
doa mak dan ayah sahaja yang kuatkan diri aku ne


persoalannya sekarang
apa yang mampu aku lakukan untuk memperbaiki diri ini dari masa ke masa?????

No comments:

Post a Comment