Sunday, April 18, 2010

DIA DAN SENYUMANNYA


masih lagi jelas kelihatan senyuman dia
walaupun berbatu jauhnya dia daripadaku
setiap kali nak meluahkan pasti ada sahaja halangan
kenapa ek???
apakah makna semua ini
adakah ini tandanya dia tercipta untukku???
atau tandanya dia bukan milikku???
ada saja halangan yang menimpa setiap kali diri ini cuba mendekatinya
tapi aku sabar dan tabah menerima
aku sanggup menunggu walau bertahun lamanya
kerna sekian ini aku masih menunggunya
tapi apakan daya
masa dan keadaan tidak menyebelahi diri ini
kalo dia milikku
TUHAN tunjukkanlah
kalo dia bukan milikku
TUHAN jauhkanlah
tapi hati ini berat hendak melepaskan
segala RASA yang ku simpan ini
RASA sebenar cinta ini
masih aku tidak luahkan masih tidak smpaikan
SIAPA pemilik hati ini????
kenapa yang sedia ada bagaikan tiada tanda pengekalan???
kenapa sering berganti
kenapa ada datang dan pergi
kenapa ada yang sama dan serupa
apakah semua ini
makna yang tersirat disebalik episod kali ini
aku tunduk dan berdoa agar di permudahkan perjalanan hidup ini
aminnn.............

1 comment: