Friday, September 17, 2010

KEMALANGAN DI PASIR BESAR

Hari Malaysia jatuhnya pada hari khamis bersamaan 16 sept 2010
seluruh rakyat di malaysia bergembira bersama keluarga bercuti
dan hari itu juga masih berada dalam "mood" raya lagi
namun agk sedih bagi beberapa keluarga yang berhadapan dengan dugaan yang di hadapi
dalam perjalanan saya bersama keluarga untuk beraya ke Kemayan, Pahang
terserempak dengan kemalangan yang berlaku
di kawasan Pasir Besar berhampiran dengan Gemas
kemalangan di antara kederaan 4WD Nissan dengan Yahama ego Sport
mangsa dua org perempuan bersama seorng kanak-kanak kecil
seorang daripadanya berumur belasan tahun seorang lagi berumur lebih kurang 23 tahun dan kanak-kanak itu berumur lebih kurang 1tahun setengah
semasa melalui kawasan kejadian saya menganggarkan kemalangan baru sahaja berlaku 5/10 minit sebelum kami sekeluarga melepasi kawasan itu
menurut saksi yang berada di kawasan itu
kenderaan nissan yang di pandu laju ingin memotong sebuah kenderaan di hadapanya lalu merempuh motosikal mangsa
namun menurut pemandu kenderaan berkenaan mangsa membelok ke simpang tanpa memberikan lampu isarat
namun kenyataan mana yang benar masih tidak dikenal pasti
kemalangan berlaku semasa mangsa baru sahaja pulang daripada kedai kerana kelihatan roti yang dibelinya bertaburan di jalan
lebih menyedihkan kemalangan berlaku dihadapannya
rumahnya sendiri
seperti apa yang saya lihat sendiri penumpang terbaring di tepi kereta Nissan
seorang kanak-kanak perempuan pula berada dalam keadaan meniarap di bawah kereta nissan tersebut
manakala pembonceng motosikal tersebut berada tertiarap di dalam longkang
keadaan tiga-tiga mangsa parah
penumpangnya patah di bahagia tapak kaki kanan yang terpisah habis
manakala pemandunya patah teruk dibahagian lutut kaki kanannya juga
kanak-kanak perempuan itu pula luka parah di bahagian badan
mangsa terus di hantar ke hospital berdekatan bagi mendapatkan rawatan
bagaiamana keadaan mangsa selepas itu tidak di ketahui
sama2 lah kita doakan dan sedekahkan AL-FATIHAH kepada mangsa walau apa jua keadaannya


pembonceng motosikal itu dikenal pasti sebagai seorang pelajar universiti malaya selepas saya menyemak dompet mangsa
kepada semua warga UM diharapkan dapat sedekahkan AL-FATIHAH kepadanya
kepada kenalan mangsa di harapkan sama2 mendoakannya
pelajar yang bernama Nur Farah Idayu
pelajar fakulti sains ( SES )
sesi 2006/2007



( selepas sahaja semua mangsa di hantar ke hospital saya tidak tahu apa yang berlaku selanjutnya..kenalan kepada pelajar UM ini boleh hubungi keluarganya jika perlu bagi mengetahui keadaan lanjut ...sama2 kita doakan kesejahteraannya .... amin )

5 comments:

  1. terima kasih ats informasi tu...arwah sekarang dah selamat di kebumikan di Gemas. Arwah merupakan rakan seperjuangan saya dan rakan2 yang lain sewaktu PALAPES di UM dulu....

    ReplyDelete
  2. Berdegup kencang jantung saya setelah melihat kad matriks beliau...Walaupn saya tidak rapat dgn beliau namun saya mengenali diri beliau...semoga roh arwah dicucuri rahmat...(masih terbayang2 lagik senyuman dia semasa latihan PALAPES dahulu...)
    NUR FARAH IDAYU dalam kenangan...Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  3. salam kepada cik adiana dan zakiah
    AL-FATIHAH
    kepada arwah
    thnkz for sharing ....
    saya x kenal arwah langsung
    tapi sebagaia manusia
    hanya menyampaikan agar yang lain tau apa kejadian sebenarnye

    thnkz again ...

    ReplyDelete
  4. kenal jgak sama arwah..sb baek dgn bdk navy palapes um intake 7...alfatihah wt arwah,smoga arwah ditmptkn di kalangan org beriman dan beramal soleh

    ReplyDelete
  5. hurm ,, betol sama sekali apa dikatakan ,,, kerana ,kemalangan ini sebenarnye berlaku betul-betul hadapan rumah saya , manakala arwah bukan lah , rumahnya disitu,malah dia hanya , menumpang sementara di rumah mak sedara nya ... kemalangan ituh berlaku di hadapan kebun sayur ayah saya ...
    dan,, kakak saya yang membawa jenazah bayi ituh ke klinik berdekatan..dengan menumpang kereta yg lalu lintas ... kesimpulannya ,si bayi meninggal,bersama remaja Farah Idayu ituh ...
    kanak-kanak ituh kini msih lagi hidup ,, tetapi tidak normal seperti dahulu ,, pada fizikal dan juga mental nya ... harap keluarga tabah hadapi dugaan ini .. AL-FATIHAH ..

    ReplyDelete